Loading...

Rodzaje innowacji – innowacje marketingowe

Innowacje marketingowe dotyczą sprzedaży i dystrybucji produktów i usług, które już istnieją. Zastanawiasz się jak przeprowadzić udaną innowację marketingową? Już podpowiadamy! Zazwyczaj w przedsiębiorstwach usługowych mają zastosowanie innowacje marketingowe i organizacyjne. Innowacje marketingowe są wprowadzeniem metody marketingu, włączając w to zmiany w projekcie produktu i jego opakowania, promocji i strategii cenowej.

Innowacja ta nie obejmuje żadnych zmian w projektowaniu produktu lub opakowania, na podstawie metod, które były wykorzystywane już w danym przedsiębiorstwie. Przykłady innowacji marketingowej? Są to na przykład nowe opakowania, nowe formy reklamy, czy nowe strategie cenowe. Do innowacji marketingowych możemy również zaliczyć karty lojalnościowe, członkowskie, zastosowanie jakiejś specjalnej oferty przez sklep po raz pierwszy, która jest dostępna tylko dla posiadaczy tych kart.

Warto podkreślić, że innowacją marketingową jest również zaprojektowanie nowego znaku towarowego i jego zastosowanie.